söndag 17 juli 2011

Vaginal Pressur/Intim massage

För några månader sedan så var jag på en sexability workshop som hölls av coachen Ingrid Frideborgsdotter. Hon visade något som hon själv kallade vaginal pressur, men som när jag själv läst om det på andra ställen har kallats intim massage (då det även kan utföras på män).
Det går ut på att att en person varligt masserar en annan person i ljumskarna, på och runt blygdbenet, på insida av lår samt på, runt och i könsorganen. Målet är att lösa upp blockeringar och knutar, precis som vid massage på ryggen, något som i sin tur kan öka tex blodflödet i och kring könsorganen och därmed förbättra sexlivet.
Bilden är tagen från RFSUs bildbank

Jag vet inte om det fungerar på det sättet, men det låter logiskt. Jag vet dock att det kan vara väldigt skönt och avslappnande och bara därför värt att pröva. Använd mycket massageolja och tryck inte för hårt är mina tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar