lördag 18 september 2010

Bygg upp lust - med lustskålen

Har din partner ingen lust till sex?
Det kan bero på att han/hon inte känner att den får vad den behöver när det gäller uppvärming.
Många, och då särskilt män, är inte så bra på att jobba förebyggande. Det är inte romantiskt och mysigt om den enda gången man tar i varandra är när man ska ha sex. Det blir förutsägbart, och en stressfaktor för den som har mindre lust om han/hon inte vågar ta i sin partner för att man då vet att denne kommer förvänta sig sex.
Detta leder till ett moment 22: Den som har liten sexlust känner sig pressad att ha sex och får mindre sexlust. Den som har mer sexlust blir mer desperat efter sex och pressar mer.

Gör istället så här:
Den av er som har en svackande sexlust skriver ner så många saker han/hon kan komma på som den uppfattar som sexiga, mysiga eller tändande när den andra gör, på fina vikbara kort.

Ex på saker att skriva:
Nafsa mig löst i nacken.
Titta mig djupt i ögonen och säga fina saker till mig.
Ligga och mysa med mig naken en stund.
Damsuga med bar överkropp.
Smyga fram och tafsa på mig kärleksfullt när jag minst anar det.
Viska sexiga saker i mitt öra.
Massera mina axlar när jag kommer hem från jobbet.
etc.

Dessa kort ska sedan läggas i en skål, gärna en genomskinlig så att man  blir påmind om lappana när man ser den.
Den andra parten ska sedan ta upp ett kort och göra vad det står på det. Helst en gång om dagen.
Det viktigaste är att dessa saker inte ska leda till sex. De görs för att den som har en lite svackande lust ska kunna bygga upp den igen, bli tänd och känna intimitet utan att den känner sig pressad att ha sex.
Prova detta ett tag och ni ska se att det ger resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar